Voor de trainer
De spannende ontknopingen in diverse competities breken nu aan of zijn al begonnen; van landelijke jeugdkampioenschappen tot een eventuele degradatiewedstrijd van jongens C4… Om ervoor te zorgen dat ook tijdens deze spannende fase van de competitie Sportiviteit & Respect de boventoon voert sturen wij al onze verenigingen 3 nieuwe filmpjes. Met deze filmpjes willen we handvatten bieden voor trainers, coaches en ouders langs de lijn om Sportiviteit & Respect te stimuleren. De filmpjes zijn als volgt:

•  1. Het eerste filmpje is erop gericht om jeugdcoaches te stimuleren om op trainingen vooral aandacht te geven aan het leerproces van de kinderen. Positief training geven en daarbij aan de spelers duidelijk maken dat het samen leren en samen beter worden het allerbelangrijkste is. Dit filmpje is hier te vinden.
  •  2. Het tweede filmpje is gericht op het positief coachen tijdens een jeugdwedstrijd. Waar kun je het best de nadruk op leggen tijdens een wedstrijd en hoe kun je ervoor zorgen dat elk kind zo leuk en goed mogelijk kan spelen. Dit filmpje is hier te zien.
  • 3. Het derde filmpje is gericht op ouders van jeugdspelers. Hoe kun je hier als coach mee omgaan en wat vinden kinderen van te fanatieke ouders langs de kant, wat doet het met ze? Dit filmpje is hier te vinden.