Fresh Vibes 2019

17-8-2019

In de vorige editie van de Nieuwsbrief deden we een oproep aan teams die deelnamen aan een toernooi om ons een verslag hiervan te sturen. MC2 nam deel aan het Fresh Vibes Toernooi in Roermond op 29 en 30 juni en stuurde ons onderstaand verslag:

Op een van de warmste weekenden  van dit jaar heeft MC2 deelgenomen aan het Freshvibes Toernooi in Roermond. Een ongelooflijk gezellig en uitstekend georganiseerd toernooi met variatie in hockeywedstrijden, een shoot-outwedstrijd, bootcamp, hockeyskills en diverse waterspellen.
Na het opzetten en inruimen van onze tent begonnen wij eerst aan de shoot-outs. Helaas was onze keepster Emma Vervuren niet door naar de finale, maar wel onze twee speelsters Lisa Janssens en Sophia Salter.
Vol goede moed begonnen wij aan onze eerste wedstrijd die wij met 7-0 wonnen, de tweede speelden we gelijk en de derde wonnen we met moeite van een Luxemburgs team.  Met op zondag nog twee wedstrijden te spelen, zouden wij een goede kans maken voor de kwartfinales.
Na de laatste wedstrijd werd even gedoucht en vervolgens ws er een heerlijke barbecue, gevolgd door een disco. De meeste meiden vonden het te warm om te dansen en hebben gechilled, een voetbalspel met het jongensteam gedaan of onderling een partijtje gespeeld.
Na wat nachtrust (voor sommigen héél weinig) en een ontbijtje stond alweer een wedstrijd op het programma. Ook deze wonnen wij met 6-0. Op naar de laatste wedstrijd… en yes wéér gewonnen met 4-0! En dóór naar de kwartfinales!
Met derdtig graden speeldenonze 4eklassemeiden tegen een jongensteam uit de 1eklasse. Met onder andere enkele ouders én ons JC1-team als supporters begonnen onze meiden vol goede moed aan de wedstrijd. Maar helaas, onze meiden waren niet bestand tegen de ongelooflijke snelheid en het goede samenspel van de jongens. Toch nog goed stand gehouden en verloren met 2-0.
Omdat wij nog moesten wachten op de finales van de shoot-outs, restte ons niets anders dan JC1 aan te moedigen bij hun kwartfinale en halve-finalewedstrijd.
Om 16:00 uur begon de zenuwslopende finale van de shoot-outs.  Na het uitspelen van de keeper sloeg Sophia haar bal naast de goal en viel dus af. Zenuwachtig speelde Lisa zich naar de finale en bleef als een van de laatsten over. Er was echter één meisje beter. Helaas geen prijzen gewonnen maar wél een fantastisch weekend gehad!

Nikkels van den Bos
Ivan Weusten