Nieuw Bestuur

7-12-2018

Nieuw bestuur HVM

Tijdens de ALV van 18 oktober jl. trad het oude bestuur af en werd en positief gestemd voor het nieuwe interim bestuur door de aanwezig leden. Het nieuwe bestuur aangevuld met een aantal commissieleden is een jaar geleden gestart met het vormgeven van een Masterplan
Dit Masterplan is nodig om van HVM weer een levendige hockeyclub te maken, die middenin de gemeenschap van Meerssen en omgeving staat. Een club waar jong en oud zich thuis voelt en naar vermogen kan presteren, maar die vooral gedragen wordt door vrijwilligers die er de schouders onder willen zetten.

Het interim bestuur van HV Meerssen wordt gevormd door:

Ralph Smeets
Jürgen Smeets
Maurice Renders
David Bernardt
Ron Soeren
John Schipper

Het bestuur heeft zich voor de periode van minimaal 1 jaar gecommitteerd en zal in de tussentijd ook op zoek gaan naar nieuwe bestuursleden. Het nieuwe bestuur zal als collegiaal bestuur opereren en samen met diverse commissies de volgende plannen uitvoeren:

Technische commissie
Maurice Renders en David Bernardt willen graag samen met de huidige TC het technisch deel van de club naar een hoger niveau tillen. Zo hebben zconcrete plannen om in de loop van het seizoen een externe jeugd coördinator aan te stellen. De taken van de coördinator zijn onder andere:

Beleid: volgens KNHB richtlijnen hoe, in welke leeftijdscategorie, wat te trainen.
Uitvoer: trainingen voorbereiden voor de jeugdtrainers en zelf training geven.
Toezien: (jeugd)trainers begeleiden, coachen in trainen van de (jongste) jeugd.
Bewaken: het beleid bewaken en periodiek trainersavonden organiseren.
Werven: nieuwe trainers binnen de club werven, enthousiasmeren en begeleiden.
Selectie: het selectiebeleid-proces coördineren en de TC adviseren.

Uitgangspunt is dat ieder lid, jong en oud, recht heeft op goede trainingen. Tevens willen zde communicatie naar de leden en ouders verbeteren en intensiveren. Daarnaast heeft onze jongenslijn de speciale aandacht. Er is nl een groot tekort in de diverse leeftijdscategorieën.

Tot slot onze senioren. Deze groep enthousiaste speelsters/spelers willen ze meer facilitairen rondom hun eigen teams en meer bij onze plannen en de uitvoering betrekken.

Communicatie & Sponsoring commissie
Ron Soeren en Pascal Kockelkorn zullen zich in deze commissie richten zich op het verbeteren en instandhoudenvan de algehele communicatie van HV Meerssen met interne en externe belanghebbenden. Daarnaast zal deze commissie een verdere impuls gaan geven aan het sponsorbeleid.
De doelstelling van de commissie communicatie is het actief, tijdig, periodiek en relevant communiceren naar alle belanghebbenden binnen en buiten de club. De doelstellingenvan de commissie sponsoring is het behouden van de huidige groep sponsoren voor het komende seizoenhet verwerven van nieuwe sponsoren waarbij de sponsoren de maatschappelijke en sportieve doelstellingen van HVM ondersteunen.

Clubhuis Commissie
Het clubhuis en bijbehorende horeca dienen weer een ontmoetingsplek te worden voor de leden van HVM en de bijbehorende aanhang waarbij gezelligheid, saamhorigheid en clubgevoel in een modern jasje terug gebracht gaan worden binnen de club. Het clubgebouw dient een bijdrage te leveren aan de visie dat mensen weer bij de club willen horen,waardoor de leden weer actieve leden gaan worden.

Om het voor zowel leden als niet leden aantrekkelijk te maken om vaker naar de club te komen en ook langer te verblijven,zijn aanpassingen nodig in zowel de hardware van het clubgebouw als in de organisatie en structuur om dit dan mogelijk te maken. Een greep uit de mogelijkheden:

Nieuwe structuur in openingstijden
Vaste structuur van nieuwe activiteiten in het clubgebouw
Upgrading van F & B
Upgrading van uitstraling en faciliteiten, binnen en buiten
Vaste mensen zijn het gezicht  en aanspreekpunt van het clubgebouw
Het clubgebouw en faciliteiten meer van de jeugd laten zijn

Cecile Magermans, Jurgen Smeets en Ralph Smeets gaan samen met een heel nieuw team de komende tijd zorgen dat HVM weer  een centrale ontmoetingsplek kan gaan worden waar sportplezier, gezelligheid en hockey weer hand in hand gaan.

Goed om te weten is, dat een aantal oud bestuursleden gewoon actief blijven in een van de commissies. Inmiddels hebben een aantal vrijwilligers zich ook aangesloten bij de diverse commissies om de schouders onder HVM te zetten. We zien verder gelukkig inmiddels vele initiatieven ontstaan die ons positief stemmen.

Wij hebben er zin in. Wil je meedoen om de schouders onder HVM te zetten, meld je dan bij het bestuur of een van de commissieleden.

Groet,

Ralph Smeets, Jürgen Smeets, David Bernardt, Maurice Renders, John Schipper, Ron Soeren

Tommy van Eijsden
Enrique Meesters