UPDATE PARKEERSITUATIE

1-3-2018
Beste leden, ouders en andere bezoekers van HockeyVereniging Meerssen,

Na lang wachten zal eindelijk de verkeers- en parkeersituatie op het sportpark Heiveld aangepakt worden.
Er komt een voet- en fietspad gescheiden van het autoverkeer en het aantal parkeerplaatsen wordt met ruim 30 uitgebreid en alle parkeerplaatsen zullen netjes bestraat en in vakken verdeeld worden.
Daardoor zal de veiligheid voor fietsen en voetgangers belangrijk verbeterd worden en zal het parkeren naar verwachting minder ‘rommelig’ verlopen.
Tot het zo ver is zullen wij helaas flink wat overlast ondervinden en we vragen u/jullie dan ook dringend om alle medewerking te verlenen om in de tijd gedurende de aanleg de aanbevelingen op te volgen.
Aanstaande maandag 5 maart start de aannemer met het werk en dat zal ongeveer 2 maanden duren.
Gedurende die tijd is er voor alle verenigingen maar een beperkt gedeelte van de parkeerruimte beschikbaar en zullen we ons dus moeten behelpen met de beperkte ruimte.
Als eerste zal begonnen worden met de aanleg van het fiets- en voetpad, van de Kloosterweg tot aan de hockeyclub. Ook de parkeerplaatsen bij clubhuis zullen als eerste worden aangelegd.
Het clubhuis en de hockeyvelden blijven steeds bereikbaar voor fietsers en voetgangers, hulpdiensten en leveranciers. De toegangsweg zal echter in de eerste fase van het werk vanaf de ingang bij de voetbalclub worden afgesloten voor auto’s.
Dit is nodig om voor fietsers en voetgangers een veilige toegang te houden. De aannemer is daar dan aan het werk en er is ook geen parkeerruimte meer! In uitzonderlijke gevallen en na overleg kan het clubhuis met de auto bereikt worden bij opening van het hek. Dit is echter in principe alleen voor hulpdiensten en leveranciers. Dit zal naar verwachting 4 tot 5 weken, dus tot begin april, duren.
Dan worden de toegangsweg en deze nieuwe parkeerplaatsen (tijdelijk) in gebruik genomen en zal de aanleg van de overige parkeerplaatsen worden uitgevoerd. In mei zal het geheel dan klaar zijn.
Zoals gezegd zal tijdens het gehele werk de parkeerruimte zeer beperkt zijn en op drukke momenten met name in het weekeinde volstrekt onvoldoende!
De Kloosterweg 5-9 (het voormalig gemeentedepot) wordt in gebruik genomen als tijdelijke parkeervoorziening. Een dringend verzoek om vooral gebruikm te maken van deze voorziening en vooral niet proberen in de woonwijk een parkeerplaats te vinden wat tot ernstige overlast voor de bewoners leidt!
Beter nog is om zo min mogelijk met de auto naar het complex te komen en zoveel als mogelijk met de fiets of te voet.
Uitspelende teams wordt geadviseerd om een andere verzamelplek af te spreken, zoals het tijdelijke parkeerterrein aan de Kloosterweg of bij het P+R terrein bij station Bunde of een andere veilige en gemakkelijk te bereiken plek.
Aan de coaches het verzoek om dit met het team te regelen!

Alvast bedankt voor uw/jullie begrip!