KEEPEN IS GEWOON LEUK!

27-11-2017
Onder het motto 'Keepen is gewoon leuk' stellen we de komende weken steeds iemand voor die bij een juniorenteam in de goal staat, deze week hebben we een duo-interview met twee keepsters; Emma Vervuren en Karlijn Gehlen!

Wie is Emma?
Mijn naam is Emma Vervuren, ik ben keepster van MC2.
Emma, wat vind jij zo leuk aan keepen?
Ik vind keepen leuk, omdat je dan best wel een belangrijke rol speelt in de wedstrijd.
Hoe lang keep jij al?
Ehhh... ik begon met keepen toen ik in de E-tjes zat. Dus dat is al ongeveer 3 jaar. Ik ben alleen nog nooit vaste keepster geweest omdat ik spelen ook heel leuk vond.
Waarom heb jij voor keepen gekozen?
Omdat ik het nu al zolang doe. En niet alleen daarom maar ook omdat ik er nog steeds heel erg veel plezier in heb.
Waarom zouden alle junioren keepers naar de maandagavond keeperstraining moeten komen?
Als je een goede keeper wilt worden, ook al is het maar voor één wedstrijd. Je leert daar heel veel en ook op een super leuke manier! Ik heb er in ieder geval héél veel aan gehad!!!
Wat leer je allemaal bij de training?
Je leert duiken. Als je nog bang bent voor de bal leer je daar je angst af. Je leert er om hoge en ook lage ballen tegen te houden. Je leert ook waar je de bal heen moet slaan of schoppen.
Gewoon onwijs leuk!

Wie is Karlijn?
Mijn naam is Karlijn Gehlen, ik ben één van de keepsters van MC1. We hebben geen vaste keepster dus wisselen we elkaar af.
Karlijn, wat vind jij zo leuk aan keepen?
Eerst vond ik keepen helemaal niet zo leuk totdat ik een keer naar de keeperstraining ging. Daar leerde ik veel nieuwe dingen waardoor ik het leuker begon te vinden.
Hoe lang keep jij al?
Ik keep nog niet zo lang, dit is m'n eerste jaar dat ik regelmatig in het doel sta.
Waarom heb jij voor keepen gekozen?
De coaches hebben mij gevraagd om te keepen en dat leek me wel leuk in afwisseling met anderen.
De keeperstrainingen zijn super leuk en leerzaam en het wordt op een positieve manier overgebracht.
Wat leer je allemaal bij de training?
Tijdens de keeperstraining leer je heel veel zoals slidings maken en de ballen met je handen en voeten uit het doel houden en weg spelen.
Kom echt eens een keertje kijken hoe een keeperstraining is en ervaar hoe leuk het is!

Emma en Karlijn hopen jullie ook een keer te zien (na de winterstop) op  maandagavond!
Van 18:00 - 19:30 uur keeperstraining C en D jeugd
Van 19:30 - 21:00 uur keeperstraining A en B jeugd

Kijk ook zeker even naar het volgende filmpje, dat wil jij toch ook!