VELD 1

16-11-2017
We krijgen veel vragen en opmerkingen over de gladheid van veld 1. Ook tijdens de ledenvergadering is hier uitgebreid bij stilgestaan. Uiteraard heeft dit ook alle aandacht van het bestuur.
Er is met de Gemeente Meerssen en met de aannemer intensief gekeken naar de
bespeelbaarheid van het veld en de maatregelen om deze te verbeteren en de oorzaak zo goed mogelijk te bestrijden.
Geconstateerd is dat het veld glad is en dat maatregelen voor verbetering nodig zijn en in de winterstop zullen worden uitgevoerd. Op dit moment is de gladheid van het veld nog binnen de marges van het acceptabele, wat betekent dat veld 1 tot aan de winterstop nog gebruikt kan worden voor trainingen en wedstrijden, en dat er geen wedstrijden afgelast hoeven te worden.

Natuurlijk luisteren we naar jullie opmerkingen en vragen. Daarom hebben we als bestuur besloten om voor de korte periode tot aan de winterstop zoveel als mogelijk de wedstrijden en trainingen af te werken op veld 2.
Hierdoor kan de aanvangstijd van een wedstrijd wijzigen! Let dus, mogelijk ook nog kort voor de wedstrijd, goed op de aanvangstijd!
Ook vraagt de Technische Commissie aan de trainers om voor trainingen die op veld 1 plaatsvinden, bij het kiezen van oefeningen, rekening te houden met de gladheid van het veld.
We vertrouwen erop dat we met deze maatregelen tegemoet komen aan jullie zorgen.

In de winterstop voert de gemeente een aantal maatregelen uit, met als doel een schoner, stroever en beter bespeelbaar veld.
Het gaat om:
  • Grondige dieptereiniging van het veld, waarbij de smurrie in de onderlaag schoongemaakt of verwijderd wordt,
  • Bij verwijdering, inbrengen van een nieuwe onderlaag van schoon zand,
  • Invoeren van een meer effectieve methode van algenbestrijding,
En na uitvoering van deze werkzaamheden:
  • Keuring van het veld door de KNHB.
We gaan er van uit dat we na de winterstop dan weer een goed bespeelbaar veld hebben!
Bestuur en gemeente zullen daarna nauwlettend  blijven volgen of het regulier onderhoud op de juiste wijze wordt uitgevoerd en of de algenbestrijding goed blijft werken.

Nikkels van den Bos
Ivan Weusten