SCHEIDSRECHTERSCURSUS

15-11-2017
Binnen HV Meerssen is de afspraak, al sinds de oprichting, dat alle spelers en speelsters een kaart halen.
Om competitie te spelen zijn scheidsrechters nodig, het is dan ook gewenst dat alle spelers vanaf de B beginnende in de C met de regels opgroeien en het als net zo normaal beschouwen om te fluiten als te gaan trainen.
Daarom heeft HV Meerssen ervoor gekozen om jeugd vanaf de C op te roepen voor een cursus.
Vanaf de B is het daadwerkelijk de bedoeling dat er met enige regelmaat ook gefloten gaat worden. De aanwijzing wordt centraal gemaakt en zo eerlijk mogelijk verdeeld over de teams. Je wordt alleen aangewezen op de dagen dat je thuis speelt.
Het geven van training of ander commissiewerk is geen uitzondering, wel zal je dan iets minder aangewezen worden.
In principe fluit je maximaal 4 keer per heel seizoen. Geef je training, dan is het maximaal 2 keer. Tenzij je het zo leuk vindt, geef dat dan aan en dan kun je ook meer fluiten.

Dinsdag 21 november
Dindag 28 november

Examen donderdag 7 december
Start: 19:00 uur, aanwezig minimaal 10 minuten van te voren!!!
Clubhuis op ‘t Heiveld

Alle kandidaten uit de jeugd hebben een uitnodiging ontvangen via de mail. Heb je nog  niets ontvangen en zit je wel in de B? Mail dan naar: [email protected]
Uitgenodigd zijn 2 jongens uit de A, diverse meisjes uit B1 en B2 en heel jongens C!

In het begin van 2018 zal er nog een cursus worden georganiseerd en dan zullen alle meisjes uit de C een uitnodiging ontvangen.

Bij de cursus hoort een e-learningprogramma, na opgave zal een link naar drillster.com worden toegezonden. Hier vinden jullie 6 modules, de cursus, gegeven door David van der Velden, zal ondersteunend zijn aan de drillster. De modules worden samengebracht in uitleg, filmpjes en diverse voorbeelden. Alles is erop gericht dat je met vertrouwen je eerste wedstrijden kunt gaan fluiten.

Ouders en coaches mogen als ze willen aansluiten bij deze cursus! Wil je aansluiten, mail dan naar: [email protected]
Voorwaarde is wel dat je opgenomen moet worden als vrijwilliger in Lisa om zo toegang te krijgen tot de drillster-omgeving.

Scheidsrechterscommissie
Max Roumans