JEUGDSPORTFONDS LIMBURG NIEUW MAATSCHAPPELIJK DOEL HVM

21-10-2017
"Wij geloven in mensen en de onbegrensde mogelijkheden van sport om samen te presteren, jezelf te ontwikkelen en om mensen te verbinden."

Beste HVM- speler, trainer, vrijwilliger, ouder.
Als je op een doordeweekse avond of op zaterdag ons hockeycomplex oploopt, dan zie je veel kinderen die sporten en plezier hebben.
Je ziet het gebeuren, je denkt er niet bij na, het is eigenlijk heel gewoon. Maar voor 23.000 Limburgse kinderen is dit niet gewoon. Zij groeien op in armoede en kunnen niet sporten in verenigingsverband omdat daar thuis geen geld voor is.
23.000 Kinderen die buiten de boot vallen en niet sporten, ja vaak zelfs in een maatschappelijk isolement belanden.
Een sport is zó ontzettend belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen: samen leren presteren, samenwerken, samen teleurstellingen verwerken, samen beter worden, samen doorzetten, samen winnen én vooral; samen plezier hebben!

Toen ik in de wandelgangen opving dat HVM een ander maatschappelijk doel zocht na een jarenlange, succesvolle samenwerking met de Ronald McDonald Kindervallei,
heb ik de vereniging geattendeerd op het Jeugdsportfonds Limburg.
Zelf voel ik mij zeer betrokken bij het Jeugdsportfonds Limburg en ben ik lid van de sponsorcommissie.
Het Jeugdsportfonds Limburg steunt namelijk die kinderen die willen sporten maar het niet kunnen. Voor €250,- per jaar kan een kind juist wel sporten! Hier heeft het Jeugdsportfonds Limburg veel geld voor nodig. Het is dan ook mooi dat HVM besloten heeft het Jeugdsportfonds Limburg te omarmen als nieuw maatschappelijk doel. Tijdens het seizoen zullen we vaker van ons laten horen om te vertellen over het Jeugdsportfonds Limburg. Maar we zullen ook namens HVM acties initiëren om fondsen te werven.
Hopelijk kunnen we net als de afgelopen jaren weer op u rekenen bij de ondersteuning van ons maatschappelijk doel!
Met vriendelijke groet,
Robert Meij