Het zaalseizoen zit er weer op, de balken zijn weer opgeruimd!

23-2-2017
Met 2 seniorenteams (Dames en Heren 1) en 8 juniorenteams hebben veel leden weer volop gezaalhockeyd.
2 E8 teams hebben drie toernooitjes gespeeld in de regio en vrijwel elke zaterdag hebben de jongste jeugdteams in Moorveld getraind. Dit jaar met echte balken!
Op de dinsdagen zijn de hockeyers van het Aangepast Hockey samen met de Benjamins enthousiast actief geweest in Marsana te Meerssen.

Kortom een groot deel  van de leden is actief de winter doorgekomen. De 2 jongensteams hebben prima gepresteerd, een samengesteld jongens A en jongens D (met versterking uit de C) hebben een leuk seizoen gespeeld.

Alle meisjes C- en D teams zijn actief geweest! Met drie kampioenen, te weten MC1, MD2 én MD3 was het een topseizoen. MD2 is met overmacht kampioen, 13 punten voor op de nummer 2!
MD3 wordt kampioen zonder zelf te spelen, als de berekening voor hun laatste dag duidelijk was geweest, hadden ze het in de zaal al kunnen vieren!
MC1 maakte het spannend, de laatste ronde moeten beide wedstrijden gewonnen worden en koel als de dames zijn 'natuurlijk lukt dat'!
MC2 heeft het lastig gehad maar wel goed zaalhockey laten zien, top dames!
MD1 is keurig vierde geworden in de subtop.
En dan de vierde kampioen: MB1. In de zaal samengesteld uit speelsters van B1, B2 en A1. Was voor iedereen even wennen maar wat een resultaat meiden.
Door het ijzelweekend begin januari hebben jullie drie wedstrijden moeten missen en dan toch overweldigend kampioen worden dankzij de berekening van de bond, wel zo eerlijk! (De standenmotor bij zowel MD3 als MB1 zegt iets anders, maar de berekening kan helaas niet worden verwerkt).

Op zondag 12 maart a.s. om 14.00 uur worden alle zaalkampioenen gehuldigd!

Dames 1 had het echt lastig in de tweede klasse en heeft het dan ook net niet gered. Jammer dames volgend jaar weer voor het kampioenschap in de derde klasse?
Heren 1 is in de kern een echt HV Meerssen team met aanvullingen vanuit 'buiten', mannen die bij hun eigen vereniging niet kunnen spelen en toch willen zaalhockeyen!!
Doelstelling van de heren dit jaar 'geen laatste worden'. Nou dat is ruim gelukt met een keurig nette derde plaats!!

Alle trainers, coaches, scheidsrechters, zaalwachten en zaalleidingen dank namens alle spelers voor een mooi zaalseizoen.
Langzaam maar zeker neemt zaalhockey een serieuze plaats in op de hockey-agenda van HV Meerssen. Volgend jaar het eerste 'zaallustrum' HV Meerssen!!

Zaalhockeycommissie

Peter Janssen
Hartelijk dank aan de zaalcommissie en de vrijwilligers die er voor gezorgd hebbben dat er in ieder geval zaalhockey mogelijk is.

Wout van den Bos
Julia Schobre